Hjälp de utsatta i Ukraina

fredag 6 januari 2023

Sofie Elfsberg

Rotary har ett fantastiskt nätverk i Europa och kontakt är etablerad sedan länge med både Polen och Ukraina. Vill du göra en konkret insats för människorna i Ukraina?

Skicka varma kläder, skor och mediciner till Ukraina.

Rotary agerade snabbt när Ryssland invaderade Ukraina. Vi har ett fantastiskt nätverk i Europa och världen och tidigt fick vi kontakt med Piotr Jankowski, distriktsguvenör från Rotary Club Koszalin i Polen. Nu är kontakt etablerad även i Ukraina. Hör Anton, som är medlem i en lokal satellitklubb till Kyiv-Capital Rotary Club, berätta om läget. Genom erfarenhet vet vi att det är viktigt att etablera lokala kontakter på plats. För att göra nytta på riktigt.

Vill du göra en konkret insats för människorna i Ukraina?
Vintern är här och det finns ett stort behov av varma kläder, skor och mediciner. Via PostNord har vi möjligheten att skicka paket gratis. Så här gör du:

- Ladda ner och skriv ut adresslappar. Klicka på länk nedan.

- Tejpa dem på 2 sidor av paketet (max vikt 20 kg)

- Lämna in på PostNords företagscenter.

Vi har Rotaryvänner som tar väl hand om det vi skickar. Ditt bidrag kommer fram.

Hör Anton berätta om läget i Ukraina