Klubbmöte: Fredagsfrukost på Yxhammargården

torsdag 20 oktober 2022

Sofie Elfsberg

Fredagsmorgnar möts vi på Yxhammargården för klubbmöte, trevlig frukost och givande föreläsningar. Välkommen du med.

Trevligt sällskap och god frukost

Fredagar är vår dag och vi gillar frukost. En gång i veckan, förutom några veckor under sommaren samt jul, träffas vi på Yxhammargården. Vi ses klockan sju, hälsar varvet runt och plockar åt oss lite god frukost innan vi sätter oss till bords. Runt bordet blir det spontana och trevliga diskussioner med de som sitter närmast.

Givande föreläsningar

Kvart i åtta brukar presidenten inleda mötet. Föreläsare och gäster presenteras och aktuella Rotaryärenden avhandlas. Varje fredag finns en programpunkt. Ofta en extern föreläsare som ger oss kunskap i ett aktuellt ämne. Det finns ett antal uppskattade stående punkter som återkommer från år till år. Förutom klubbsamråd och julbetraktelse så brukar vi få Nobelpriset i kemi och fysiologi eller medicin förklarade för oss på ett enklare sätt. Nya medlemmar håller alltid ett så kallat ”ego-föredrag” när man varit med en tid. En gång i månaden hålls ett ”Välgörenhetslotteri” arrangerat av en klubbmedlem.

Var med fysiskt eller digitalt

Det är också möjligt att delta digitalt. Är man bortrest eller har svårt att vara med fysiskt av annat skäl så kan man delta via Zoom-länk.

Vill du delta som gäst?

Meddela Rotary Viskans president Kerstin Häregård på kerstin.haregard@gmail.com att du vill komma med som gäst. Frukosten kostar 140:- och betalas på plats via Swish. Om man deltar digitalt är kostnaden 70:-.