Borås Viskan

Gemenskap och engagemang som gör nytta på riktigt.

Välkommen till Borås Viskan Rotaryklubb som medlem, gäst eller föreläsare. Vi är ca 75 medlemmar som förutom trevligt umgänge delar ett intresse för samhället och engagemang som gör nytta på riktigt. Vi är en del av Rotarys internationella nätverk av politiskt och religiöst obundna klubbar som tillsammans arbetar ideellt för fred och välgörenhet. Vår klubb har i många år drivit olika utvecklingsprojekt i Tanzania. Sedan kriget bröt ut i Ukraina gör vi det vi kan tillsammans med systerklubbar i Polen och Ukraina. Vi är engagerade i ett lokalt projekt, initierat av Borås stad, som kallas Centrum för ungas entreprenörskap (CUE). Vi vill där bidra med vår erfarenhet genom att coacha unga. Vi är också djupt involverade i Rotarys ungdomsutbyte vilket är uppskattat av de som skaffar sig erfarenhet och vänner genom att åka iväg. Varje fredag morgon träffas vi för klubbmöte, frukost och föredrag på Yxhammargården. Några gånger om året anordnas klubbaktiviteter och då och då en trevlig och inspirerande resa. Vill du också bli medlem? Kom med som gäst och lär känna oss och vår klubb. Kontakta oss per e-post: boras-viskan@rotary.se.

Veckomöte på Yxhammargården i Borås

Sven-Erik och tre adepter pratar om Centrum för Ungas Entreprenörskap. "Alla borde ha en coach", sa en av adepterna.

Medverkan på PETS

Presidentskifte

Medverkan på Rotary Världskonferens i Hamburg

Vinresa till Champagne

Funktionärer på Linnémarchen

Klubben har sedan år 2000 drivit olika projekt i Tanzania.